Діти

Дитина все забуває: що робити? Психолог знає!

Дитина постійно все забуває. Що не попросиш – агакнет, але не зробить. “Забув, не встиг, не чув” – знайомі відмовки? І як робите ви – роздратовані і лаєте своє чадо чи намагаєтеся зрозуміти і змінити ситуацію? І що взагалі робити, коли дитина все забуває?

Хто з батьків не замислювався над подібною проблемою? Може бути тільки той, хто народив супер–дитину з головою–комп’ютером з пам’яттю в кілька терабайт. Ось вони можуть не напружуватися і не рити інтернет вздовж і впоперек у пошуках правильних методик і рішень. А ми поговоримо про те, що нарили–накопали, прожили і напрацювали досвідченим шляхом.

Повне занурення

Часто дитина повністю занурюється в хвилинне заняття: гра, спілкування, мультики. Йде туди з головою, забуваючи про все на світі. Ця захопленість мешаетемувспомнить, що потрібно було зробити ще вранці і що він обіцяв мамі і татові.

Якщо ви помічали таке за своїм малюком, то проблеми з пам’яттю тут ні при чому.

Це звичайне невміння правильно планувати, розставляти пріоритети і все встигати. Рішення лежить на поверхні – навчіть дитину составлятьраспорядок дня,по пунктах прописувати важливі справи, ставити «напоминалку» на телефон або планшет.

Тренування пам’яті: включаємо уяву

Придумайте для дитини допоміжну гру:попросіть намалювати в своїй уяві «комод пам’ятних справ» з двома рядами висувних шухлядок. Нехай він кожну задачу, яку необхідно виконати сьогодні, подумки покладе в одну з шухлядок. Той повинен відкритися в призначений час і дати про себе знати. Спробуйте, у деяких спрацьовує!

Або попросіть дитину уявити який-небудь яскравий персонаж з мультфільму, наприклад, симпатичний живий будильник, який буде вискакувати в думках запрограмований час і дзвонити, нагадуючи, що порасделать те, про що ми домовлялися. Вчіть фантазувати малюка, покамозгегогибок – він багато на що здатний!

Тренування концентрації уваги

Для розвитку уважності допоможе щоденне проходження від 5 до 10 тестів, таких як: відзнач 10 відмінностей між парою картинок, знайди єнота серед котів і т. п. Їх маса зараз в інтернеті, легко підібрати і за віком, і за складністю.

Не обов’язково кожен раз шукати концептуально новий тест, можна використовувати того ж типу, але зі зміною персонажів. Адже всім відомо, що «повторення – мати вчення»!

Читання книг

Найпростіше і ефективна вправа для розвитку пам’яті у вашої дитини –чтениехорошихкниг і переказ їх змісту. Але це не та маса порожнього чтива, яка зграями роїться зараз на магазинних прилавках.

Беріть твори відомих авторів, класиків – важливий грамотний склад, правильні пропозиції, барвисті персонажі.

Вам не треба шукати підходящу літературу, досвідчені педагоги вже все підібрали і розсортували за віком. У шкільній програмі є список творів для позакласного читання, рекомендованих для розвитку вашої дитини. Також вас з задоволенням проконсультують в міській бібліотеці.

Читаючи класику, малюк розвиває свою уяву, образно представляючи героїв і події, що відбуваються. Прорисовуються всі дрібниці, йде деталізація процесу.

Не менш важнопосле цього дати возможностьребенку переказати те, що він прочитав. Запитайте його, про що була ця глава? Що нового сталося сьогодні в житті героїв? Порадувало це або засмутило вашого карапуза? Нехай онвспомнити розповість.

Сначалаемуможет бути складно, але згодом малюк втягнеться в процес. Це допомагає не тільки в тренуванні пам’яті, але і в розвитку ораторських навичок та аналітичних здібностей. Спробуйте, це працює!

Спільне читання вголос і за ролями

Читайте книги разом з дитиною – одну главу він, іншу ви. Це дуже гарний прийом для тренування пам’яті, так як крім зорового включається ще і слуховий канал . Мозок починає працювати в подвійному режимі.

У мене є знайома, яка так приохотила читати свого сина–підлітка і його друзів. За програмою проходили роман «Війна і Мир», а хлопці за спілкуванням і грою на гітарах проводили дуже багато часу. Тоді Олена Олександрівна в перервах на чай вирішила просто почитати їм вголос, щоб хоч щось відклалося в пам’яті до завтрашнього уроку.
І так, главу за главою, змінюючи один одного, вони освоювали шкільну програму з літератури. Як відомо, «апетит приходить під час їжі», і ось на якомусь етапі ці читання вголос у тісному колі друзів стали традицією.

Пробуйте, експериментуйте, підходите до процесу навчання творчо. Ви обов’язково знайдете свій стиль, і ваша дитина почне отримувати від нього задоволення.

Переписуємо тексти правильно

Ще один з вариантовтренировки уваги – вдумливе переписування невеликих оповідань. Тут головне робити все правильно, усвідомлено, а не аби як.

  • По-перше, важлива регулярність. Плануйте не більше 1 аркуша цікавого тексту на кожен день.
  • По-друге, процес необхідно розбити на частини: спочатку дитина читає вголос перший абзац і тільки потім починає переписувати його, промовляючи кожне слово чи фразу. Що це дає? При такому подходепроцесс йде обдумано з повним зануренням в текст. Дитина запам’ятовує і сенс, і правильність написання слів.

І так поступово, абзац за абзацом, по одному невеликому розповіді в день. Таке переписування текстів тренує дрібну моторику дитини, підвищує його грамотність і благотворно впливає на пам’ять.

Важнопривести все в систему, не кинути на півдорозі розпочате, не здатися ліні. Починайте з половини сторінки, а з появою досвіду збільшуйте обсяг тексту і доведіть її до оптимально зручного для вас і вашої дитини. Побічний ефект такого заняття – гарні оцінки по російській та літератури в школі.

Вчіть з дитиною вірші

Згадайте своє дитинство, як з вами займалися батьки. Рекомендації педагогів з тих пір мало чим змінилися. Учитес дитиною вірші. Можна починати з раннього віку, з 3–5років. Підбирайте спочатку невеликі твори з зрозумілим для малюка сюжетом. Добре підійдуть для цього вірші Агнії Барто.

Почніть з одного–двох чотиривіршів в день і раз в тиждень збільшуйте їх кількість. При цьому обов’язково повторюйте раніше вивчені строкиперед тим, як іти далі.

Будь-яке насувається на вас подія або свято ( літо, осінь, зима, весна, 8 березня, Новий рік або 9 травня) зустрічайте партією з 5-6 вивчених віршів.

Настільні ігри

Навчіть дитину грати спочатку в шашки, потім в нарди і шахи. Влаштовуйте кілька разів в тиждень сеанси з 3-6 партій. Такиезанятия развиваютне тільки комбінаторне та аналітичне мислення, але й пам’ять. А може ваш дитинча стане великим шахістом, хто знає? . .

Головне дотримуватися основного правила– заняття повинні бути регулярними. Це важливо. Пам’ять, як функція головного мозку, потребує постійної тренуванні. Зупинився, перестав розвиватися – деградував. Треба починати заново.